Kształcenie na kierunku elektronika i telekomunikacja otrzymało pozytywną ocenę Polskiej Komisji Akredytacyjnej. W uchwale z dnia 23 kwietnia 2015 roku PKA stwierdziła, że PWSZ w Gnieźnie spełnia wymagania kadrowe, programowe, w tym dotyczące osiąganych efektów kształcenia i organizacyjne do prowadzenia studiów pierwszego stopnia na kierunku elektronika i telekomunikacja o profilach ogólnoakademickim i praktycznym. Pozytywna ocena dotyczyła również infrastruktury dydaktycznej.
PKA ocenia:
- stopień spełnienia wymagań określonych w ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012 r. poz. 572 i 742) oraz przepisów wydanych na podstawie upoważnień zawartych w tej ustawie, określających warunki niezbędne do prowadzenia kształcenia,
- jakość prowadzonego kształcenia, a także kompletność, funkcjonowanie i efektywność wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia oraz mechanizmy jego doskonalenia,
w szczególności:
- warunki prowadzenia studiów, w tym:
- związek kierunku ze strategią rozwoju i misją uczelni;
- zakładane efekty kształcenia w odniesieniu do efektów określonych w Krajowych Ramach Kwalifikacji (lub w standardach kształcenia, jeśli dla danego kierunku zostały sformułowane albo we wzorcowych efektach kształcenia, jeżeli zostały zastosowane) oraz w standardach kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, jeśli prowadzone jest takie kształcenie; spójność efektów kształcenia,
- program studiów, w tym realizację efektów kształcenia i sposoby weryfikacji ich osiągnięcia;
- spełnienie wymogów dotyczących minimum kadrowego i kwalifikacji nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia dydaktyczne na ocenianym kierunku;
- infrastrukturę dydaktyczną, dostęp do zalecanej literatury; - warunki prowadzenia kształcenia na odległość, jeśli program kształcenia przewiduje realizację zajęć w tej formie;
- dostosowanie efektów kształcenia do potrzeb rynku pracy, w tym:
- wykorzystanie wyników monitorowania absolwentów;
- wykorzystanie opinii pracodawców oraz absolwentów przy tworzeniu programów kształcenia;
- organizację praktyk (jeśli program studiów je przewiduje), wyniki analizy zakładanych i osiągniętych efektów kształcenia dotyczących praktyk; - dostosowanie programu i planu studiów do warunków określonych w standardach kształcenia, jeżeli dla danego kierunku zostały określone;
- dostosowanie programu i planu studiów do warunków określonych w standardach kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela – jeżeli studia mają przygotowywać do wykonywania tego zawodu;
- zarządzanie procesem dydaktycznym w zakresie kierunku studiów, w tym w zakresie doskonalenia programu kształcenia;
- funkcjonowanie wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia.